Babyhouse
Lukk
Handlekurven er tom

Subtotal: 0,-

Forsendelse og retur

Her finner du svar på ofte stilte spørsmål angående forsendelse, faktura, retur og reklamasjon. Finner du ikke svar på det du lurer på? Ikke nøl med å ta kontakt!


MIN BESTILLING
Har min ordre gått igjennom?

Du får en ordrebekreftelse på e-post så fort kjøpet ditt har blitt godkjent.

Er min bestilling sendt?
Så fort bestillingen din er behandlet, sender vi en kvittering på e-post som bekrefter at varene er på vei.

Hvor er bestillingen min?

Kvitteringen vi sender deg inneholder et sporingsnummer, slik at du kan følge med på pakken din underveis.

Pakken din havner på nærmeste leveringspunkt for PostNord og du vil motta hentemelding på SMS og e-post når den er klar til henting.

Kan jeg endre min bestilling?

Vi kan endre eller fjerne varer fra din orde om den ikke har rukket og blitt behandlet av vårt lager.

Jeg har glemt passordet mitt?

Klikk pa; «Logg inn» og så; «Glemt passord». Fyll ut e-posten du har registrert deg med på Vakre Vene, så sender vi deg en lenke som du følger for å endre passord.

Kan jeg reservere et produkt?

Nei, man kan ikke reservere et produkt. Du må gjennomføre kjøpet for å være sikker.

Vi tar følgende forbehold

§ Varen kan være utsolgt.

§ Farger kan avvike fra virkeligheten.

§ Skrivefeil.

§ Avvik kan forekomme, da lageret vårt reguleres elektronisk.

KJØPSBETINGELSER

Betaling

Samtlige priser i nettbutikken er oppgitt i NOK inkl. mva.
Er du under 18 år må du ha tillatelse av foresatt/verge for å bestille hos oss.

Du får 3 betalingsalternativer når du handler hos oss:

Betaling med Visa 

Når du betaler med kort reserveres beløpet på ditt betalingskort frem til bestillingen din sendes fra oss.

Klarna faktura

Kjøp nå - betal etter levering

Når du velger Klarna faktura handler du trygt og enkelt. Du trenger aldri å oppgi kortinformasjon, og du betaler alltid etter at du har mottatt varene dine.

  • Få varen hjem før du betaler
  • Betalingstid - alltid minst 14 dager
  • Du behøver aldri å oppgi kortinformasjon
  • 14 dagers angrerett i henhold til angrerettloven*
  • Du kan laste ned dine fakturaer på klarna.no
  • Mulighet for delbetaling **

Betalingsvilkår

Kredittid er minst 14 dager fra fakturadato. Næringsdrivende kan, når det indikeres i kassen, tilbys en kredittid på 30 dager fra fakturadato. Faktura sendes sammen med leveransen. I henhold til avtalen med nettbutikken kan fakturaavgift tilkomme.

Hvis betaling unnlates tilkommer et purregebyr på 70,00 kr, samt en forsinkelsesrente på 8,50%. Ved fortsatt utelatt betaling sendes et inkassovarsel med nytt purregebyr. Kravet blir deretter sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe.

Kredittsjekk

Når du velger Klarna som betalingsløsning kan det bli gjort en kredittsjekk. Dersom kredittsjekk blir foretatt, vil et gjenpartsbrev sendes enten elektronisk eller per post.

Omvandling av faktura til fleksibel delbetaling

På din faktura kan du bli tilbudt å betale et lavere beløp i stedet for å betale hele fakturaen med en gang. Om du velger å betale et lavere beløp enn totalbeløpet, anses dette som en søknad om å endre fakturaen til fleksibel delbetaling (Klarna Konto). Du betaler da i egen takt, men minst 95 kr per måned. Klarna Konto er en rammekreditt som kan benyttes for kjøp av varer og tjenester fra nettbutikker som tilbyr Klarna Konto. Den faktiske kontoavtalen inngås senere i forbindelse med at kontoavtalen sendes til din folkeregistrerte adresse. Klarna Konto tilbyr forbrukeren mulighet til å betale sine kjøp i månedlige avdrag samlet på en månedlig faktura, i stedet for å betale hele beløpet med en gang for det enkelte kjøp. Din kredittgrense er som høyst 5000 NOK. Dersom du fikk ditt første kjøp på delbetaling eller betalingsutsettelse godkjent på et beløp som er høyere enn 5000 NOK, er det dette beløpet som er din kredittgrense. Kreditgrense fremgår også på avtalens førsteside. Vilkårene for Klarna Konto fremkommer nedenfor.

Ved et kjøp på f.eks. 5 000 kr tilkommer ingen etableringsgebyr. Årsrenten er 22% og månedlig administrasjonsgebyr er 45 kr, hvilket utgjør en effektiv rente på 48,56 %. Prisen på kredittkjøpet blir da 6 156 kr med 12 delbetalinger på 513 kr stk. Dette eksempelet forutsetter at delbetalingen skjer over et år.

Dersom det er første gang du velger å utsette eller dele opp betalingen på et kjøp, er dette kun et tilbud om utsatt betaling. Dette trenger du kun å gjøre første gang du velger å utsette eller dele opp betalingen. Den faktiske avtalen inngås i forbindelse med at vi sender en kontoavtale til din folkeregistrerte adresse. For å være bindende må kontoavtalen signeres og returneres til Klarna. Dersom kontoavtalen ikke signeres og returneres, vil du ikke være bundet av rammekredittavtalen. Velger du å ikke være bundet av rammekredittavtalen, vil våre alminnelige fakturavilkår gjelde for kjøpet.

Allmenne vilkår finner du her.

Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt finner du her.

Bruk av personopplysninger

Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovverk. Klarna bruker personopplysninger først og fremst for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og til markedsføring. Ditt kundenummer hos Klarna er ditt fødselsnummer. Se Klarna sine retningslinjer for personvernfor en nærmere beskrivelse av hvordan vi håndterer personopplysninger.

Ved å benytte deg av Klarna sine betalingsløsninger godkjenner du at vi anvender dine personopplysninger i henhold til Klarnas retningslinjer for personvern, inklusiv eventuell overføring til særskilt utvalgte samarbeidspartnere eller stater utenfor EU/EØS-området.

* Gjelder bare forbrukerkjøp og gjelder ikke for varer og tjenester som f.eks. flyreiser, evenement og spesialtilpassede varer.

** Mulighet for delbetaling tilbys bare privatpersoner.


Du finner svar på en rekke spørsmål gjennom linken https://www.klarna.com/no/kundeservice/ .

 

Vipps

Du trenger bare å oppgi mobilnummeret og godkjenne kjøpet.


FRAKT OG LEVERING

Leveringsmetoder

Vi tilbyr levering til Norge.

 

MyPack Home Small - Postnord

Pakken levert direkte i postkassen eller på dørmatten.

Du får en melding via sms, e-post eller PostNord-appen når pakken er levert i postkassen eller på dørmatten. Pakken kan dessuten spores hele veien frem til sluttdestinasjonen. Smidig og enkelt for deg som kunde.

MyPack Home Small gjelder for mindre pakker med en vekt på opptil 2 kg.

 

MyPack - Postnord

Når du handler hos oss kan du få tilsendt bestillingen din for fast frakt på 99 kr. MyPack fra Postnord sendes med sporing til ditt nærmeste postkontor. Du mottar SMS og/ eller mail når sendingen er ankommet postkontoret.
 

Hente i butikk

Det er kun personen som har bestilt pakken som kan hente den ut - og legitimasjon må fremvises.
 

Leveringstid

Leveringen tar normalt mellom 1-4 arbeidsdager etter at pakken er sendt fra oss. I perioder med stor pågang kan leveringstiden være noe lengre. Om du ikke har mottatt pakken din i løpet av 12 dager er du som kunde selv ansvarlig for å kontakte oss. Etter en måned anses varen som levert.


Hvis du ikke henter pakken din på postkontoret og bestillingen returneres til oss vil du belastes med et gebyr på 250 kr.


Du er selv ansvarlig for å oppgi riktig e-post og telefonnummer ved bestilling.
 

Jeg savner ordrebekreftelse

Hvis du ikke har mottat ordrebekreftelse på mail innen kort tid etter du har bekreftet din bestilling, kan det ha oppstått en feil med ditt kjøp, og vi ber deg ta kontakt med kundeservice. Vær oppmerksom på at mail kan havne i spam-filteret, det kan dermed være lurt å sjekke søppelposten.
 

Hva koster frakt?

Fri frakt for kjøp over 1000,-

Vi har fast frakt på 49,- for MyPack Home Small (2kg/ 35x25x8cm)

Vi har fast frakt på 99,- for MyPack



RETUR OG REKLAMASJON

Retur og angrerett

Du har etter forbrukerkjøpsloven full angrerett i 14 dager etter at du har mottatt bestillingen din. Angreretten gjelder selv om varene er på salg. Vedlagt alle bestillinger følger angrerettskjema, som må benyttes. Ved retur må varen være ubrukt, merkelappene må være på og varen må sendes i retur i sin originale emballasje.
Kunden dekker selv porto hvis varen skal returneres.
Angreretten gjelder ikke varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Vi gjør dermed oppmerksom på at undertøy, strømpebukser o.l ikke kan returneres/byttes.

 

Bytte

Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt hos oss fyller du ut vedlagt angrerettskjema og returnerer varen til oss. Ved bytte til en ulik vare ber vi deg legge inn ny bestilling på nettbutikken og vi vil refundere pengene for produktet du returnerer til oss.
Du er ansvarlig for pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varer. Med dette betyr det at du er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar returen din. Dermed anbefaler vi å sende med sporing slik at du er forsikret.

 

Kan jeg bytte til en annen vare?

Hvis du ønsker å bytte til en annen vare returnerer du bestillingen tilbake til oss sammen med vedlagt angrerettskjema og får pengene tilbake. Legg så inn en ny bestilling i nettbutikken på varene du ønsker.
 

Kan jeg bytte størrelse?

Ja, det er ingen problem å bytte størrelse så lenge vi har igjen på lager. Legg inn en ny bestilling på ønsket størrelse og send den andre i retur sammen med angrerettskjemaet.
 

Koster det noe å gjøre en retur?

Ved retur dekker kjøper portokostnadene knyttet til tilbakesending, så lenge det ikke er en feil med plagget du har fått tilsendt. Pakken er kjøperens ansvar frem til den har kommet frem til oss. Vi anbefaler å sende med sporing for egen sikkerhet.
 

Kan jeg returnere en salgsvare?

Ja, angreretten gjelder uavhengig om det er en salgsvare eller ikke.
 

Har dere mottatt min retur?

Trykk Enter for å søke eller Esc for å lukke